08Ian 2016
12 comentarii

IMPORTANT!

Image 01

Stimate Domnule Director,

In urma numeroaselor sesizari legate de atitudinea firmelor de Asigurari, care forteaza clientii sa aleaga anumite ateliere service unde sa isi repare masinile, departamentul nostru juridic ne-a transmis urmatoarea informare : Legea nr. 33/2015 pentru modificarea Legii nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor, precum si pentru completarea art. 32 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 97/2001 privind reglementarea productiei, circulatiei si comercializarii alimentelor a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 170 din 11 martie si se aplica de sambata. Actul a fost adoptat in februarie de Camera Deputatilor, in calitate de for decizional. Din 14 martie, documentul a modificat substantial amenzile aplicate comerciantilor care utilizeaza practici inselatoare sau agresive pentru a-si prezenta produsele. Mai exact, firmele risca amenzi cuprinse intre 5.000 si 100.000 lei pentru folosirea unor practici comerciale inselatoare. De asemenea, cele care aplica practici comerciale agresive primesc amenzi de la 2.000 la 100.000 de lei. Spre deosebire de noile reglementari, vechea legislatie prevedea ca utilizarea de catre comercianti a unor practici comerciale incorecte era interzisa, constituia contraventie si se sanctiona cu amenda de la 5.000 la 50.000 de lei. Astfel, legislatia anterioara nu stipula amenzi diferite in functie de tipul practicilor comerciale aplicate de comercianti, ci facea o referire generala la practicile incorecte, care cuprind practicile inselatoare si agresive. Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii prevede ca o practica comerciala este inselatoare daca aceasta contine informatii false sau, in orice situatie, inclusiv in prezentarea generala, induce in eroare sau este susceptibila sa induca in eroare consumatorul mediu, astfel incat, in ambele ipoteze, fie il determina, fie este susceptibila a-l determina pe consumator sa ia o decizie de tranzactionare pe care altfel nu ar fi luat-o, chiar daca informatiile prezentate sunt corecte. In schimb, o practica comerciala este agresiva daca, in contextul prezentarii situatiei de fapt si tinand cont de toate caracteristicile si circumstantele, limiteaza sau este susceptibila sa limiteze in mod semnificativ libertatea de alegere sau comportamentul consumatorului mediu cu privire la produs, prin hartuire, constrangere, inclusiv prin utilizarea fortei fizice sau prin influenta nejustificata si, prin urmare, determina sau este susceptibila sa determine consumatorul sa ia o decizie de tranzactionare pe care altfel nu ar fi luat-o. Tinand cont de acestea, practica firmelor de Asigurari care forteaza clientii sa aleaga anumite service-uri, amenintandu-i ca in caz contrar nu va efectua despagubirea se inscrie la PRACTICA COMERCIALA AGRESIVA, fapt ce contravine legii mai sus mentionate.

Cu stima,

ASOCIATIA SPECIALISTILOR AUTO DIN ROMANIA

Comentarii

  1. author
    AdrianIunie 5th, 20151:08 pm

    Sunt foarte indignat de ceea ce se intampla. Nu mi se pare corect.

    1. author
      DanIunie 5th, 20158:49 pm

      Am postat acest articol pentru ca informatia sa circule.

      1. author
        AdrianIunie 5th, 20154:29 pm

        Ce este de facut?

  2. author
    PetreIunie 7th, 20159:02 am

    Articolul asta chiar iti da de gandit.

  3. author
    RebecaIunie 15th, 201511:52 am

    Am impresia ca totul este o bataie de joc.

Lasa un comentariu




250x250 ad

Informatii utile:

OFERTE

• Ce poti face cu un Flayer?

• Termeni si conditii, Flayer

• NU UITA! Flayer valabil pana la:

31 Decembrie 2015

PROMOTII

Pentru reparatiile ce depasesc:

• 2000 RON fara TVA = 5%

• 3000 RON fara TVA = 7%

• 4000 RON fara TVA = 10%

• Peste 5000 RON se ofera discount in functie de timpul si dificultatea lucrarii.

NU UITA! Promotia este valabila pana la: 31 Decembrie 2016